Wednesday, 7 December 2011

Sekilas tentang dia

Sentuhlah hati ditengah-tengah dada dengan jari-jari tangan 
Pejamkan mata agar lebih santai 
Santai, dan tersenyum lepaslah kehati. Janganlah memikirkan, membayangkan atau melakukan apapun yang lain 
Hati akan menjadi lebih kuat dan terhubung kepada Tuhan, yang terasa sebagai "sesuatu yang mengembang ditengah dada", ringan, tenang, enak atau berbagai rasa lainnya. 
Nikmatilah perasaan ini beberapa saat dan berterima kasihlah pada Tuhan dengan penuh rasa syukur. amin .. 



okey , sudah lakukan . tip Hebat ! tenang bukan , kalau masih x dapat ketenangan tu , x sure lah kat mane silapnya . alhmdulilah allah masih melapangkan dada ku hari ni , dan tiada perkara buruk yang berlaku , sentiasa berada disisi yang maha esa , kerana kita sentiasa m'ingati nya . selamat malam semua . semoga sentiasa senyum gembira 


SANTAI . SENYUM DAN PASRAH 

Tuesday, 7 June 2011

Tq ALLAH





Dalam perjalanan hidup ini seringkali kita merasa kecewa.... Kecewa sekali. ..Sesuatu yang luput dari genggaman, keinginan yang tidak tercapai, kenyataan yang tidak sesuai harapan. Akhirnya angan ini lelah berandai-andai ria. Ahhhh…sungguh semua itu telah menghadirkan ketidakpuasan yang begitu menggelora dalam jiwa....Dan sungguh sangat beruntung andai dalam saat-saat tergoncangnya jiwa masih ada setitik cahaya dalam kalbu untuk merenungi kebenaran


Alhmdulilah ..segalanya telah terjawab .. Betol lah kan .. tiap dugaan yang kite tempuhi semuanya ada hikmah .. dan aku , aku telah mendapat semula kebahagiaan yang telah lama aku rindu kan .. Syukur padamu ya allah kerana menerima setiap baris kata doa ku .. Kesabaran membawa kebahagiaan .. aku x taw nak cakap camne,ak bahagia sangat .. teman yang sentiase aku rindui ,sayangi. dan menyakiti hatiku telah kembali semula pada ku . walaupun sekadar teman .. ia b'erti pada aku .. dan titik pertemuan tadi buat aku rase tersentuh sgt .. saat dia m'hulurkan salam,dan peluk tubuhku dan ucapkan kata maaf padaku .. menitis air mata ku ... Ya allah .. aku b'syukur padmu ya allah .. aku tahu semuanya telah berlalu .. tapi aku tetap hargainyer .. aku x taw nak cte camne .. tbe2 jadi blurrr ..cuma aku anya mmpu kata kan aku sentiasa ikhlas .. ikhlas dalam setiap ikatan yang aku jalinkan ..


 Apa yang aku ingin katakan --Friendship is like a garden. It will be beautiful if u water it with love, tears, laugh and cheer. And it will be dried up if u left it untouched. So, keep in touch


Terima kasih ya allah kerna telah memberi aku p'tunjuk dan sesunguhnya aku redha dengan apa yang telah engkau catatkan .. tidak akan ada manusia yang dapat menerima segala kebaikan yang kita ada dan tidak akan ada manusia yang boleh melihat kita bahagia .. dan aku sentiasa m'doakan yang terbaik untuk teman,kawan,rakan dan untukmu sahabat ..


Thursday, 2 June 2011

Just


                   I smile when I am shy,I smile when I want to cry,I smile when I am sad
I smile, when I just go mad,I smile when I am envious,I smile when I am very jealous
I smile when I am happy,I smile when I feel shaky,I smile when I am emotional
I also smile when I act abnormal,I smile when I am overloaded,I smile when I miss my beloved
I smile when I think something,I smile when I think just nothing..




but NOW 

NO SMILE AGAIN 

coz 
all 
about 

FRIEND

- Yes that all ! kenape senang bile jumpe yang baru tinggal yang lama , siapa aku di sudut hati kau ? dan siapa aku disebalik tirai kaca mata kau ? adakah aku hanya sekadar dipergunakan di saat kau gembira , dan disaat kau sedang susah ? dan siapa aku bila kau sedang senang ?aku tewas bila kau perlakukan aku sebegini , then kenapa kau sesuka hati m'ceroboh hati aku sampai aku sendiri merasa kau terlalu b'harga untuk aku , dan kenape kau bodoh *sory* untuk pergi dengan orang yang pernah m'yakiti hati kita ? STOP
please give me answer ! 


Aku tak mintak kaw menghargai persahabatan ni .. dan aku tak mintak kaw balas atas sebab simpati  keikhlasan aku ketika menjalinkan persahabatan dengan kaw sebelum ni .. cuma aku hanya mintak kaw taw ang aku ikhlas bersama kaw sahabat , aku tak mintak juga kaw balas dengan wang ringgit sebab aku masih anggap kaw lebih bernilai dari semua 2 ,aku rindu saat kita bahagia , kongsi cerita dan aku sentiase resah bile kaw sedang menitiskan air mata bila kaw sedang berduka .! aku teringin ucapkan sekali lagi ang aku sayang kaw ! tapi .... kenapa kaw tinggal kan aku ! kenapa kaw x pernah mengerti ! kenapa kaw buat aku mengis bile teringatkan kaw ! dan kenapa kaw , buat aku mnderita .


Sebelum aku lelapkan mata aku ,aku nak kaw taw ape yang aku pendamkan selama aku berduka
Bahwa aku  masih myayangi kaw n sentiase memaafkan kaw .. jangan risau sb aku dah janji x kan gngu kaw lagi  cume aku hanye sampaikan salam rindu aku dalam doa aku tuk kaw... aku x kan pernah lupakan kaw ,dan aku juga tak mnx kaw ingat aku , kerana aku PENAT menitiskan air mata bila tkenangkan apa yang kau lakukan pada keikhlasan aketika aku menjadi sahabat kau dulu !!

Itu yang aku harapkan